lördag 21 december 2013

Clara

Clara, fina fina Clara! Aldrig skulle ja kunna tänka mig att du och jag skulle bli ett sånt team som vi är idag. Du kommer aldrig kunna ta Modettes plats men bredvid henne finns de en otroligt vacker plats som varit tom en så lång tid och den är nu din! När jag är med dig så stannar min tid, mina tankar på problem och allt som måste göras försvinner. Du är i all min fokus när jag med dig. Den gången  du kom galopperande ensam mot mig när du och skulle ge oss gjorde mig övertygad om att vi har väldigt kul & att du uppskattar när vi arbetar tillsammans. 

Du är en så vacker häst och jag kommer ihåg den tiden du hade så ont, vi alla trodde att din tid hos oss va förbi. Men du visade en så otroligt stark vilja och kärlek att de övervann smärtan och nu är du så gott som frisk. Du har fått ett litet men av skadan men de påminner bara om den dagen du övervann allt. Idag arbetar du och tillsammans och vi kommer komma så långt vi bara vill! Du bevisade att man inte ska ge upp! Och titta på dig nu... Stilig, glad och sprallig. Maten är de bästa du vet, i alla dess former, bara de att din ryttare elakt nog nästan aldrig ger dig något. :-P snåla extra matte ;-) men i jul ska du få en liten julklapp ;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar