onsdag 16 september 2009

ledsen & besviken



Ja kan inte göra så mkt åt de men fy fan va ja e ledsen & besviken på vägverket!!!
Som vissa vet har jag dyslexi & har fått de bekreftat förra året, då jag blev utredd som de kallas.Jag har fått intyg om att få göra muntliga prov/skrivningar! Vilket verkligen har fått mig att känna mig mer bekväm & känna att nu kommer de lösa sig med allt de här, jag kommer att den hjälpen jag behöver! Men så ringde jag vägverket idag för att säga att jag behöver göra muntliga prov till Taxilegitimationen, men så fick jag ett svar att "Nej, de finns ingen som kan göra de här på dom här taxiskrivningarna, bara på B-körkort!" " men du kan få en förlängd tid istället om du känner för det?" då jag frågar vad innebär de? Då hon svarar " du får några mer minuter på dig att göra provet" "okay,tack säger ja med besviken röst" så säger hon" de måste du boka separat, jag skickar hem papper till dig!
Ni kan aldrig förstå hur ledsen & besviken jag blev. Jag trodde jag skulle få en hjälp som kommer hjälpa mig att få mitt efterlängtade jobb. Men nej! Ja kan känna att jag e som en särbehadlad. Ja kan tänka sånna som har svårare än vad jag har då? ska dom inte få den chansen att få bli texichafför för att man inte klarar av proven? Nej ajg vet inte, jag kanske låter patetisk men mig bakrund i skolan så e detta de värsta jag vet när de gäller prov. Ja har ju så svårt med de & känner mig stressad om de ska gå på tid! När ja gjorde teori provet för körkoretet gjode jag provet på data först hemma & kunde inte alls många men så när jag kom till provet på vv så hade ja muntligt & klarade mig! Tack vare att dom läste frågorna & ingen tid!!
Nej nu ska jag inte klaga mer på de! Snart ska jag iväg till Rimbo & jobba ett par timmar & sen åka hem & vila! Känner mig så trött, så mkt ja ska hinna med & göra på dagarna men som ja ändå inte hinner med!
ha en bra dag nu på er allihoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar