torsdag 29 december 2011

Blandat

Nyår närmar sig med stormsteg. Det är knappt att man hinner med. Men den kommer vare sig man är beredd eller inte:)
I siste sek. kom vi på att vi skulle hyra en lokal då vi va rätt många som skulle komma, annars blir de så trångt här hemma. Så vi ska hyra en liten lokal i skogen utanför rimbo där de även finns sängar:) Vi ska grilla en hel gris och leka lekar. De kommer bli kanon;)
kul, kul:D
I dag har jag jobbat sista dagen detta år! Vilket låter som all evighet men redan på måndag är det ju 2012. Jisses!

Vi har blivit fodervärda åt en Border Collie tik på ca 8 mån. Hon e ju så jäkla söt, men hon är en riktigt litet busfrö som alltid har ngt på gång;)


Men hon är söt som socker;) Så jäkla go tjej!
Men hon har så mkt att lära och jag tycker det går fort ändå för henne att lära sig nya saker. Hon har redan på 1 vecka lärt sig att inte bara ta maten när man ställer ner den, vacker tass, ögonkontakt ( iallafall inomhus), stanna, sitt, sitt stanna kvar,hoppa upp. Börjar lära sig sök och hämta! Så duktig, hon älskar när hon gör rätt och när hon lärt sig ngt nytt så gör hon de hela tiden när man håller i en boll eller godis. Bollen gör hon vad som helst för! Helt otrolig på att gilla bollar. Snuttfian.. men hon bra på annat oxå, bita sönder saker framför allt just bollar. Har en leksak börjat gå sönder och visar lite innehåll måste ju bara allt ut.. hihi.. gullan!
Hanzo älskar fortfarande att sova:) men när vi är ute och dom får springa då ser man hur all energi rasar ut;) Härligt att se när dom leker, man lixom behöver ingen Tv. :D

Imorn är jag ledig men då är de en del till nyår som ska fixas. Men först ska jag bara sova så länge jag bara kan:) hihi.. ska bli så skönt! Men sen ska jag vika undan tvätten, ner på stan en sväng så ska jag ut till mamma en liten runda me;)

Nej nu ska ja gosa ner mig i soffan, har suttit här hur länge som helst då jag har fakturerat och mailat och dessutom gjort ett nytt jobb schema som jag tror blir bra. Hoppas på de iallafall;)

Kram på er alla läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar