måndag 5 december 2011

Skriverier

Eftersom jag inte tar kort med "padan" så lägger jag upp 2 inlägg. Idag har de varit rätt tufft då jag har varit oerhört trött. Men ja körde "mussen " (mustangen) från Siesta key till Naples. Tog ca 3 timmarna. Där sitter vi nu på balkongen och kollat på solnedgången. Alltså att man förvånas varje gång man ser solnedgång och tycker att den är så oerhört vacker. Men iallafall så har vi suttit mest i bilen och sett jätte fina byggnader på väger ner hit. Det kanske inte va de lättaste att köra i USA men allt har gått bra och ja har inte kört fel ;) hihi... Jag fick en lätt väg att köra, inte mitt i smeden!
För ett litet tag sen såg vi delfiner leka, men de va en bit bort, men 1 såg vi på nära håll. De enda som en känsla alltså att se vilda djur.
Imorgon ska vi (vilket jag har längtat efter) ligga och pressa i solen. Kanske inte Christoffers bästa sysselsättning men ja vill få färg;) Christoffer kan sova lite så länge;)
Ja vad mer har hänt idag? Hmmm.... Tror dock inte att de hänt så mycket mer idag. Måste säga att detta område skulle man vilja bo i, vilka hus! De liknar slott! Sen har dom jäste nära till stranden och dom flesta har egen pool!
Här ska vi stanna i 2 nätter och sen drar vi vidare. Hotellet här är toppen! Tydligen lägenheter som folk hyr ut när dom inte är här.
Snart är de dax för middag för oss! Vädret idag förresten har varit växlande molnighet men desto längre ner i Florida vi kom desto varmare blev de och idag stannade de på 30 grader. Skönt när man kör ner cabat! Men när solen län på va de väldigt varmt.
Saknar mina djur därhemma!
Hur är vädret hemma? Blir de snö till jul?
Här hälsar dom "very Christmas " och julbelysningar är överallt, hus och palmer. Julkransar på byggnader. Dessutom känns de skumt när man åker i 30 gtaderoch ner cabat, så ser man lite här och där julgranar il salu. De kan ja säga känns skumt! :-)

Jag hoppas på snö när ja klo mer hem, iallafall lite, så man känner lite inför julen. Hur är de för er? Är alla julklappar inhandlade?
Nu är de dax att göra sig iordning.
Kramar från Florida!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar