tisdag 6 december 2011

Sol

Idag blev de som ja nämnde i förra inlägget solardag. Vi låg ungefär halva dagen vid stranden och halva vid poolen. När vi bara på stranden va de sagolikt mycket snäckor över hela strandkanten. Ja plockade med mig en del, dessvärre kan ja inte lägga ut bilder då bådas telefoner inte har ngt batteri och eftersom vi inte åkt bil idag har vi inte Heller kunnat ladda! :(
Men vid stranden va den lång pir som folk stod och fiskade, men längst ute på piren va de fullt med delfiner, önskade åt ja stod där ute då för de såg att vara så nära, när vi kom ut på piren så va de inga delfiner där. Sen har ja sett den en lite liten krabba som låg i en ganska stor snäcka, ja såg bara klorna resten av krabban va så långt in i den. En död fågel låg på strandkanten när vi kom dit, som strand polisen grävde ner där för då kommer tydligen krabborna och äter upp de sen.
I Sverige är jag livrädd att fiskmåsar ska skita på mig(de har dock aldrig hänt) men ändå är ja rädd för att de ska hundar och idag när ja badade sket en fågel på mig! Den snuddade bara huvudet på mig och resten hamnade precis framför allt mig.. Bläää..
Väl vik poolen så somnade ja lite granna så nu har ja bränt ansiktet vilket är ovanligt, brukar aldrig bränna mig, ska nog inte yttra mig så mycket om de igen att ja aldrig bränner mig för nu gör ja ju verkligen de! Hoppas på att lägger sig till imorgon.

Nu ikväll så har vi varit och kollat på Christmas parade, de va de mest otroliga vi sett, 2 timmar höll den igång men de va inte så att de gick runt ett kvarter så man såg samma människor om och om igen, utan de va olika i 2 timmar, vi stod i 1,5 timme sen orkade vi inte längre. Men de va poliser, militärer, brandbilar och en massa reklam grejer om att ta hand om djur, de va musik, stora, små bilar, alla hade en sorts belysning på sig, inte så lite Heller, en brandbil hade hela bilen inlindad i belysning i blått, gult, grönt. Svårt åt förklara vad vi såg, men massa med musik och danser. Helt sjukt va de iallafall!

Till sist kan säga att när vi satt och käkade pizza nu så kom en äcklig kackerlacka så nu kommer ja få mardrömmar, men Bläää äckliga dom är!
Men idag va de den varmaste dagen som vi haft här, nu på kvällen va de verkligen varm. Kanske runt 25 grader. Imorgon åker vi vidare till key west. 4 timmars bil färd med stopp för att åka träskbåt! ;) spännande!
Nu ska ja sova då vi mpstengå upp ganska tidigt. Ja har nog inte helt kommit in i dygnsrytmn, man blir mer död än levande tidigt på kvällen och pigg tiiiidigt på morgonen. Men vi kämpar för tillfället hålla oss vakna.
Kramar på er så länge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar