torsdag 29 december 2011

Sömnlösheten

Att ligga vaken om nätterna men ändå vara så trött är inge roligt alls! Ja somnar när ja går och lägger mig men så vaknar jag runt 3-4 rycket och kan inte somna om! Jag har ju alltid varit otroligt lättväckt och kan vakna till när tex. Ngn vänder sig i sängen, men sommar om snabbt igen. Men nu är jag för trött för de och sover hårdare men nu vaknar ja av att hundarna rör sig istället. Hela tiden måste man hålla koll, men på vad egentligen? Dörren till sovrummet håller vi stängt pga att karisma måste lära sig att på nätterna sover vi. Annars hittar hon ngt att bita sönder! Men ja vet inte om de hjälper? Antingen hittar hon ngt här eller så "pysslar"hon bara. Men ja ska inte bara klaga på henne utan oxå hanzo har blivit en sån som kommer och väcker en! Men hundarna bidrar till all min sömnlöshet, även vädret och jobbet kan få mig att rycka till så är ja vaken sen! Hjärnan aktiverar sig och jag tror inte att min hjärna kan tänka så mycket som just den här tiden! Alla kommer upp. Dom mest onödiga till allvarliga saker.
Det värsta är att ja sommar sen runt 5-6 för då e jag jätte trött, men då är man ju ett lik när man ska försöka ta sig upp till jobbet sen! Nej, måste bli en ändring på det här!
Måste bara komma på en lösning.
En kund till mig sa att han hade liknade problem och hade läst att ligger man vaken i en halvtimme timme och somnar ska man gå upp och gärna röra på sig. Men de e väl e sista jag skulle göra. Ja orkar ju inte för jag är ju sjukt trött så ögonen går i kors men kan inte somna!

Dags att testa somna nu,,har varit vaken 1 timme nu så borde gå förhoppningsvis!
Natti natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar