onsdag 25 april 2012

Arbetsskada

När jag va liten hade jag långt ifrån städat i mitt rum. Grejer överallt och ville ha de så oxå. Leksakerna va ju överallt, skulle jag sett det idag skulle jag nog falla baklänges av vilken syn. Men jag trivdes som fisken i vattnet av att ha alla leksaker framme och de va bara att slå sig ner och fortsätta leken där jag slutade :-)

Idag ser livet annorlunda ut för mig!
Att jag ens blev städerska?! De kunde nog ingen tro.

Mitt jobb som städerska "lokalvårdare " innebär såklart att göra ett hem rent, jag ger allt jag har för att göra skillnad och ge ett snyggt resultat. Inte många som klagar vill jag säga. *skyt *

Jag börjar bli lite orolig för mig själv. Jag stressar hela dagarna för att kommer jag hem lite tidigare så hinner jag städa hemma. Varför tänker jag så? Stress stress! Som idag så slutade jag 15. 00 och snabbt hem, hämta tomflaskor som ska kastas och tvätten. Ner till tvättstugan och in med med kläderna, vidare åkte jag och kastade flaskorna och åkte till Skebo för att hämta hundarna, gen igen och slänga in ytterligare maskiner, hänga även blöta tvätten. Upp till lägenheten, ta disken in i maskinen, ta undan resa disken och diska de som inte gick in i maskinen. Marina kommer över och käkar, vi bastar och snackar. Efter de ner till tvätten igen. Sen såklart att varit ute med hundarna 2 gånger oxå. Nu har jag vikt och hängt tvätten. Ojoj! Känner mig grymt duktig! Ja detta var inget roligt blogginlägg men.m behövde få ut de!

Dax att sovdu;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar