tisdag 17 april 2012

Trött på tanken

Nu får ja nog sluta tänka på allt som händer framöver, de e så sjukt mycket nu i minst 2 veckor framåt. Ja jobbar som vanligt mitt schema, de är sena kvällar och tidiga mornar 2 dagar i veckan, de är bal, de är kryssning, rut avdragen måste dras, ska även fakturera ett par, mässa imorn som ja ska jobba på 2 dagar. Ja de e nog fler saker ja glömt bort. De e så mycket men samtidigt är de lite kul att ja har saker att se fram emot och så mycket jag kommer lära mig på 2 veckorna. Konstigt nog kan ja ibland sakna att ha tråkigt! Att få hemma och lilla runt, men de kan fått vänta! Jag är ung nu så de gäller att passa på när folk vill ha mig på jobben som erbjuds!

I skrivande stund sitter ja på en liten rast på jobbet. Är lite seg idag kände mig öm i kroppen igår och hoppas på att förkylningen håller sig borta.
Saknar modette ngt så grymt mycket hoppas på att ja får någon semester i sommar. (hoppas, hoppas och hoppas). Nu tänker säkert vissa att "du är ju egen och bestämmer själv "
Japp de gör jag, jag bestämmer helt själv om ja ska ha semester eller inte. Men de styrs lite av både mina kunder och min ekonimi. Ja har ju inte betald semester så de ja jobbar de får ja mer än så är de inte. Så därför ska ja kolla upp hur många som höll ha städat hela sommaren för de kanske inte alla vill. Jag vet att alla inte vill ha men vet inte hur många timmar de rör sig om. Så de får ja räkna ut i helgen eller ngt.

Långt inlägget blev det kanske får skriva oftare istället för långa inlägg. Ni orkar kanske inte läsa!

Over and out!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar