tisdag 5 januari 2016

Finaste människor

Kollar på världen och läser om den så finns de så otroligt mycket hat. Man blir påmind varje dag om folk man inte kan lita på. Man tror hela tiden gott om folk. Ja kan säga såhär, ja har läst och hört och själv varit med om våldtäkt. Den ena är värre än de andra och man blir så förbannad att man kokar inombords. En tjej ja läste om för ett par veckor sen, hon hade blivit våldtagen och och gick från platsen och fick se två killar, hon orange dit gråtandes och bad om hjälp, då blev hon spottad på och gruppvåldtagen!!  Hur fan kan man som människa göra så? Ja fattar inte! De gör ont i mig. Folk som bränner ner hus, folk som slåss, dödar, för inbrott, ger sig på barn i alla ess former är så sjukt! Finns inte ord som kan förklaras hur jäkla sjukt de är!!! Man blir ju rädd över vad som händer här näst? I allt de här vill jag säga att ja är så lyckligt lottad över dom människor ja har runtomkring mig. Som bryr sig, ger energi, stöttar och bara finns där. Såna man kan skratta med, ha kul med och göra ingenting med. De e obeskrivlig känsla på de bästa sättet någonsin. Att få känna sig behövd är så fin känsla, man växer inombords och känner sig glad, men man får inte utnyttja någon.  Får man hjälp så måste man hjälpa tillbaka.  Man ska behandla andra som man själv vill bli behandlad!  Vänner som vänder dig ryggen, som pratar bakom sin rygg, vänner som utnyttjar eller rent av aldrig förstår dig, vill inte förstå kan man faktiskt radera! Inget att ha faktiskt!  Ja hade en gång en massa vänner överallt, men dom är inte lika många längre. En vän som ja stod förbaskat nära, som ja litade fullt ut på är borta från mitt mitt liv och konner förmodligen aldrig få komma in där igen! Så jäkla mycket denna person har gjort, förstört och gjort mig sårbar. Jag blev utnyttjad så otroligt mycket och många gånger att de skrämmer mig.  Hur kunde ja tillåta det? Jo, för att ja va rädd! Rädd för att förlora en vän som inte va min vän! Men denna är nu borta och konner aldrig tillbaka, ever! Och de vet denna om oxå! Allt sålla bort vänner som inte är ens riktiga vänner mår man bara bra av och man blir starkare. Bättre med få vänner och bra vänner än många vänner man inte litar på.

Jag som sagt har har de bättre hos mig och ja vet att dom finns där när ja behöver dom. Ja måste inte prata med dom varje dag, ja behöver inte smsa som varje vecka. Men dom finns där! Ja äskar dom och ja vet att dom har valt mig.  De är så fint och så varmt av kärlek att ha dom där.  Jobb förhindrar att vi kan ses så ofta som man vill och så är det, men de gäller att verkligen hålla sig fast vid dom man älskar.  Att bli utnyttjad på de viset jag blev och inte kunna säga de till ngn för att man själv skämdes, gör mig illamående! Inte ens till den personen ja levde ihop med under så lång tid!  Är de inte det sjukt?  Man är totalt blind, men en sak är säker!  De händer aldrig igen! Aldrig!!  Så snäll ska ja aldrig bli igen! Och de ska inte du heller om du läser detta och känner igen dig!  Bryt kontakten direkt, de e ingen vän! Då står man bättre och stadigare ensam och hittat de bästa vännerna istället!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar