fredag 8 januari 2016

fredag

Har jobbat idag och stog och snackade med kunde i timme ungefär innan vi avbröts av att telefonen ringde. Vi pratade allt mellan himmel och gjord. Ibland är de så skönt att bara kunna snacka med kunden och faktiskt lära känna dom lite. Väldigt trevligt va det iallafall och vi kunde skratta åt många historier :D 

Varit och handlat och reflekterade en sak som jag blir så trött på, när folk kör på parkeringar, HUR FAN TÄNKER DOM? Jag gick på parkeringen nere på stan, hade rätt så bråttom men jag har väl folkvett för det om säger så. Jag ser en som ska köra ut från sin lilla ficka och gasar som om han skulle ha suttit fast och full fart ut, d'r jag ser en liten tjej på kanske 10 år och en man (kanske flickans pappa), en dam och en bil som kör in på parkeringen. När han då gasar ut från ficka så är de nära att han träffa flickan som precis går där, hon ryggar tillbaka. chaffören i bilen kör fram åt för att han hamnat lite snett och gasar som satan ut igen utan att ens se sig för så kommer damen med sin käpp, hon höll på att träffas av den backande bilen därav att mannen( barnets pappa) tag tag i damen och drog henne till sig. Hon rädd och chockad tar käppen/ kryckan och slår på bilen. Han struntar i det och gasar snabbt där ifrån och den kommande bilen gasar snabbt för att få parkeringsplatsen och flickan sa " jag vågar inte gå till bilen, du får hämta mig här". Alltså på riktigt, varför har folk så in åt helevte bråttom? Fattar dom inte att det går folk fram och tillbaka från en parkering?! Mannen som kommer ut ur bilen tittar på de chockade mannen och damen som ingenting är fel. Då utbrister mannen " Hur i helvete kör du egentligen?" De finns massor av parkeringar så man behöver inte köra i raketfart in på platsen. Då utbrister mannan på brytande svenska att " passa dig, jag kör som jag vill, fattar du, din förbannande svenne" sen gick han. 

På riktigt? Vart är vi på väg egentligen? När jag kom tillbaka så hämtade han precis flickan som faktiskt stod på samma ställe. Sjuka värld! 

Svenne? ja, vi är i Sverige där svennar finns!!!! Vi har också rätt att uttrycka oss och faktiskt finnas i vårt land? Snart har de tammefan gått för långt. Jag är absolut inte rasist på något sätt. Har aldrig sett ner på folk med annan färg. När jag gick i skolan så va de inget konstigt om de kom en som va mörkhyad. Har aldrig ens tänkt på att dom är så annorlunda. Men nu uppmärksammas allt hela tiden och jag undrar " vilka är egentligen rasister? " Dom som påpekar hela tiden att si och så är förnedrande och de här gamla tv-programmet måste vi göra om för de har är lite rasistiskt i just de här klippet. Man får de ju att blir annorlunda och konstigt! Nä, ursch.. 

Jaja, jag har varit ut med Karizma på eftermiddagen i 45 min och kastat friseeben och behöver jag säga att hon blev trött? hehe, hon fick leta efter frisbeen n¨gra gånger och hon fick leta ett tag så nu är hon helt slut. Hon vara la sig när vi kom hem och sedan dess har jag inte sett till henne :) gumman, hon blev nog rätt nöjd. Ikväll ska jag få finbesök av en gammal kompis från närjag gick i 8 an. Har inte träffat henne sen typ 5 år eller ngt. Vi ska äta lite middag och dricka lite vin. Ska laga kött med rotfrukter i ugn. Ska bli så kul att få träffa henne igen. Så jag längtar lite. Men ska nog snart börja med maten, vi sa att vi skulle laga den tillsammans men jag tror nog att jag börjar, jag är rätt hungrig. Har inte ätit ngn lunch. 

Härlig fredag på er allihopa. Puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar