måndag 18 januari 2016

Gamla vänner som sviker så hjärtat blöder

Ja kom på de för på ge sen, ja visste att de va fel, ja kände mig utnyttjad. Min då bästa vän från skoltiden,  ett gammalt ex, men fortfarnade min bästa vän svek så mitt hjärta blödde mängder. Att en vän ens kan göra så? Utnyttja mig så som denne gjorde Och förstöra mitt lov på det sättet? Varför? Igår tänkte ja på allt som gjorts, allt som sagts,  och ja blev förbannad.  Inte ledsen egentligen förutom att ja inte kan berätta för den personen ja levde med då vad som hänt.  Ja va blind av kärleken till vänskapen, ja lät saker och ting ske fast ändå hade mina begränsningar,  som knappt betydde något.  Ja är så fruktansvärt glad för att detta är över och att denne är borta från mitt liv nu och för alltid!

Mitt nya starka jag börjar ändå visa sig nu och ja är stolt över vart ja har kommit även om ja har mina backar ibland så kan ja knep plocka fram mitt nya jag! Ja jobbar stenhårt varje dag på mig och de börjar bli enklare,  de börjar släppa och insikten börjar falla på plats,  dom som utnyttjad mig som va så liten i världen och lät allt ske! Enkelt som en pannkaka lixom. Idag skulle ja inte vara lika enkelt och kanske därför de folket börjar ta avstånd! Underbara liv,  du är rött underbar när man förstår hur man  ska handskas med dig! Men de fruktansvärda är att man verkigen kan förlora sina älskade och nära och kära,  bli sårad, ledsen och bli sjuk. Och de ja säga att de kommer jag då aldrig att förstå mig på.  Varför ska man betala så högt pris för livet?

Idag,  eller strax ska jag pka till mamma och pappa en stund och hänga lite. Lång promenad och fixa lite, sen ska mamma jobba så får se om ja blir kvar då eller om ja åker hem och rensar i klädgarderoben,  de behövs verkligen!

Ikväll blir ja bjuden på biff och pasta hos en kompis. N ska visa mig hur han lagar mat och de ska bli spännande! Haha!

Kram på er och hoppas ni får en jättebra måndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar