fredag 15 januari 2016

Fredag

Idag är de en tuff morgon..  Ja har varit vaken sen ungefär 7.00 då ja brukar gå upp men idag va de extremt svårt. Inte så att ja vill sova men kroppen orkar inte ta sig upp.  Såna här mornar avskyr jag! Men ja ska snart ta tag i det och kämpa mig upp. Måste ju ut med karizma. Idag är de veterinären som står som prio ett. Ingen allvarligt (hoppas ja).  Lite allmän koll bara sådär. Men man är ju alltid lite nervös. 

Ursch, den här morgonen är verkligrn jobbig när man fan inte kommer upp, i huvudet är ja uppe och grejar pigg fixar som ja brukar och påväg ut i de kalla men soliga vintern. Men kroppsligt och i verkligheten ligger ja ju kvar i sängen och kroppen känns så tung att ja inte orkar lyfta den. Men snart så... Snart kommer ja få den envisa styrkan och gå mot allt som känns jobbigt! Ja blir så arg och frustrerad och de e ju bra de för annars hade ja aldrig orkat ta mig ut på mina promenader, orkat jobba som  ja gör osv.  Me  envisheten tar mig framåt i vardagen. 

Så nu ska ja ligga och andas ett par andetag jobba ja hasar mig ur sängen. Tur att ja e ledig idag. 
Ha en toppen  fredag.

Bilden är tagen igår på strandvägen i Norrtälje.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar